Rahsia Yang Disimpan Di Moscow Aviation Institute

Reading Time: < 1 minute

Dulu aku pernah cerita pasal roket modul yang pernah digunakan untuk penerbangan Yuri Gagarin ke angkasa lepas (cerita dari mulut ke mulut, tak dapat kepastian tentang kesahihan cerita ni) yang disimpan di Moscow Aviation Institute. Memang tak boleh tangkap gambar sebab status objek-objek ni masih lagi rahsia, plus aku pun belajar kat fakulti lain (bukan fakulti aerospace engineering). Tapi entah macam mana orang Russia ni dapat lah tangkap gambar lawa-lawa. Jadi apa lagi, cilok gambar tu letak sini lah kan. hehe~

Authentic stuff you will never see elsewhere I should say.

brought to you by

P.s Tengok je. Jangan tanya macam-macam sebab aku tak belajar pasal benda alah ni.

By Ariff

Beli rumah, invest MY/US equity, manage unit trust client, tukang kira duit syarikat dan simpan crypto on the side. Pernah bekerja di beberapa MNC dari SG, CH & US dalam industri aviation sebelum Covid. M.Eng Moscow Aviation Institute, Russian Federation. Currently pursuing Certified Financial Planner (CFP) qualification.

21 comments

  1. Salam,
    Kisah Yurigagarin pegi bulan tu,masa saya duk sekolah rendah lagi dah ada dlm buku teks.
    punya lah lama,la ni saya dah 41 tahun diberi kekuatan dan nyawa untuk melihat dan merasai nikmat Allah Taala dan kehebatan akal yg diberi olehNya untuk manusia mencipta teknologi

    Hebatnya teknologi depa,sampai la ni depa simpan dgnn kemas teknologi tu
    berapa lama R n D depa dih.aniway thanks

  2. hurm sapa lar para inventor yg buat n tgk dari keadaan stuffs kt atas tue mcm dh berkurun lame nyer…

  3. Masa mula2 masuk MAI dulu, aku, Maja & Apis pernah masuk lab ni sebab masa tu macam ade lawatan ape ntah. Aku sempat la ambil gambar tapi tak secantik kt atas ni

    1. yang kita masuk dulu weapons department la. aku ingat lagi sebab aku ada pegang rocket launcher masa tu.

Comments are closed.