Kempen Galakan Mengundi Oleh Blogger

Undilah

Pertama sekali, aku mengaku aku belum lagi mendaftar menjadi pengundi. Oleh itu, bersempena Hari Malaysia hari ni, aku berjanji akan mendaftarkan diri sebagai pengundi apabila aku pulang ke tanah air awal tahun hadapan.

Aku juga ingin mengajak semua pembaca blog.ariff supaya pergi mendaftarkan diri sebagai pengundi jika anda semua dah layak untuk mengundi.

Kepada blogger lain, jom lakukan sesuatu. Buat apa-apa sahaja entri yang bertemakan mengundi atau mendaftarkan diri sebagai pengundi.

Contohnya “Saya Pengundi Berdaftar” atau “Saya Akan Mengundi Pada Pilihanraya Akan Datang” atau apa-apa sahaja mengikut citarasa dan idea korang.

Bahasa Malaysia, bahasa Inggeris, Mandarin, Tamil atau apa sahaja bahasa termasuklah bahasa rempit. Bebas kerana anda adalah blogger yang kreatif.

Objektifnya mudah je: Tingkatkan kesedaran pembaca blog kita tentang tanggungjawab dan hak kita kepada negara supaya mereka turut mengundi.

 

 

Trafik banyak atau tidak, ada pembaca atau tak, blog baru, blog lama, blogger otai, tak otai, senior mahupun junior. Semua digalakkan untuk turut serta.

Kempen kesedaran macam ni perlukan semaksima mungkin untuk individu menyertainya. Do this for the Malaysia, regardless who you are. Sekurang-kurangnya kita dah lakukan sesuatu pada negara.

Nak kasi kredit ke tak terhadap idea aku, tak kisah. Itu bukan matlamat aku. Walaupun ada yang  membenci aku, harap dapat join sekali sebab kita adalah rakyat Malaysia dan Malaysia perlukan kita menjadi rakyat yang bertanggungjawab.

Penyokong parti yang memerintah mahupun penyokong parti yang bukan memerintah di peringkat kerajaan persekutuan, join je. Daftar sebagai pengundi dan undi ikut mana yang anda rasa patut diundi.

Selamat Hari Malaysia. Semoga keamanan dan kesejahteraan berterusan.

 
 

46 Comments